| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Saako eläimiä tappaa, jos ne ovat vaaraksi ihmiselle tai ihmisen omaisuudelle? |
| Tottakai, ihminen on lajeista paras! |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ei, ihmisen pitää käyttää älyään suojatakseen itsensä villieläimiltä |
|
80% |
[ 4 ] |
| Riippuu tilanteesta |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ei missään nimessä! |
|
20% |
[ 1 ] |
|
| Ääniä yhteensä : 5 |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
Punatauti88 Ilves

Liittynyt: 14 Hei 2010 Viestejä: 900
|
Lähetetty: Ma Syy 27, 2010 1:30 pm Viestin aihe: Villieläinten aiheuttamat vahingot |
|
|
Kirjoitin tän tonne ihan toiseen topiciin:
| Lainaus: | Itse asiassa hirvikolarit johtuu AUTOILUSTA ei hirvistä. Hirvihän hyvin harvoin tekee ihmiselle mitään pahaa, hyökkää kimppuun, tms. vaan sattuu vain seisomaan keskellä tietä tai kävelemään siihen älyämättä lähestyvää autoa. (Olen kyllä joskus miettinyt, onko hirvillä jotkin itsemurhaterroristijoukot vähentämässä ihmisten lukumäärää... :'D)
Enivei, jos vähentäisimme autoilua ja pitäisimme kotieläimet turvassa, koirat yöksi sisään, lampaille kunnon aitaukset ja metsästyskoirille hukkaliivit ja jättäisimme susien ja hirvien ammuskelut vähemmälle, sudet söisivät tyytyväisenä mettässä niitä hirviä ja pitäisivät muiden suurpetojen avustamina hirvikannan kurissa... |
Mitä mieltä olette villieläinten aiheuttamista vahingoista ihmisille ja kotieläimille? Onko ihmisillä oikeus metsästää eläimiä sen takia, että määrän kasvaessa ne ovat haitaksi ihmisille?
Minusta vastuu on meillä ihmisillä, koska meillä on kyllä keinot suojautua ja suojata lemmikkimme villieläimiltä, on omaa tyhmyyttä ja välinpitämättömyyttä, jos jättää koiransa yöksi pihaan susialueella. (Minusta on muutenkin sairasta pitää koiria ns. ulkokoirina, laumaeläimenä koira kärsii siitä, että se eristetään perheestään. Koiran paikka on olkkarin matolla takan ääressä tai paksuturkkinen ehkä viihtyy eteisen viileimmässä nurkassa. Mutta sisällä enivei. Edes eteiseen voi ottaa, sen verta arvoa luulisi koiralla olevan.)
Karjaeläimille taas pitäisi rakentaa kunnon aitaukset susialueella, kyllä nyt nykyteknologia pystyy sentään tekemään aidan, mitä susi ei voi ylittää?
Ja minusta on tyhmää, että aina kun puhutaan hirvikolarien määrän vähentämisestä ehdotetaan ratkaisuksi hirvikannan vähentämistä. Minä vähentäisin ennemmin autokantaa, sitten ei tarvitsisi tappaa ketään!
Ja sitten nämä "häirikkösudet"... Ensin salametsästetään isot laumat hajalle, jolloin yksinäiset sudet ovat hajallaan ja joutuvat turvautumaan pienempään ja helpompaan riistaan ja tulevat myös ihmisasutuksen liepeille helpomman ravinnon toivossa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Inzka-* Ilves
Liittynyt: 21 Huh 2010 Viestejä: 950
|
Lähetetty: Pe Lok 22, 2010 7:33 pm Viestin aihe: |
|
|
Zähvä puhuu asiaa :: ) Juuri näin se on. Kun ihmiset puuttuu asiaan, luonnon
tasapaino häiriintyy ja ongelmat johtuu siitä. _________________ älä syytä minua, se oli sun vika. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
citykani98-* Ilves

Liittynyt: 09 Jou 2009 Viestejä: 782
|
Lähetetty: Pe Lok 29, 2010 5:33 pm Viestin aihe: |
|
|
^
Juuri näin!
Kun lainataan kokonaan ylläoleva viesti, on suositeltavampaa käyttää ^-merkkiä tilan säästämiseksi. Korjasin.
Yt. CREW :) _________________ Näet taivaan... näet tähdet... muttet näe minua vaikka olen lähempänä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
koiraihminen Susi

Liittynyt: 05 Kes 2009 Viestejä: 1062
|
Lähetetty: La Lok 30, 2010 8:10 pm Viestin aihe: |
|
|
Hölmöt ihmiset luulevat, että tappaminen loppuu tappamalla. Olen täysin samaa mieltä Ähvän kanssa. Ihmisten pitäisi yrittää suojautua petoeläimiltä paremmin. _________________ Hillun nykyään myös Howrsessa: http://www.howrse.fi/joueur/fiche/?id=394038 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuulimari CREW

Liittynyt: 31 Maa 2007 Viestejä: 8014
|
Lähetetty: Su Mar 14, 2010 12:16 pm Viestin aihe: |
|
|
Yhdyn Ähvään, paljon painavaa tosiasiaa. Suurin osa katastrofeista jne. johtuu ihmisistä, ei eläimistä. _________________ "Titanic was called the Ship of Dreams, and it was. It really was." |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JasmiininKukka Susi

Liittynyt: 09 Tou 2009 Viestejä: 2218
|
Lähetetty: La Jou 11, 2010 11:19 pm Viestin aihe: |
|
|
Yhdyn Ähvään minäkin. Mielestäni se on tyhmää tappaa hirvieläimiä tai suurpetoja vain sen takia, että meidän on pakko autojemme kanssa halkoa niiden elinalueet teillä ja näin melkein tahallamme menemme kolaroimaan niiden kanssa.
On muutenkin epäreilua jättää koira pihalle, erotettuna laumastaan eli perheestään. Sitä paitsi kytkettynä hihnaan on hankala tapella nälkäistä susihukkaa vastaan. Tai, no kaikki koirat eivät kuulemma vain halua sisälle, sitä miksi, en tiedä, kun itselläni ei ole tuossa asiassa kokemusta. Ei ole ikinä ollut tuolla tavoin käyttäytyvää koiraa.
Muuten, tuo, miksi hirvieläinkantaa pienennetään metsästämällä, perustelllaan kuulemma sillä, että Suomessa on liian vähän suurpetoja pitämään kantaa kurissa.
Miksi ihmeessä sitten metsästetään susia ja karhuja ym, jos niitä kerran muutenkin on liian vähän?? _________________ Älyni on veitsenterävä. Veitsestäni tosin puuttuu se terä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ZeZininenWalomiekka Susi

Liittynyt: 21 Kes 2009 Viestejä: 2074
|
Lähetetty: Su Jou 12, 2010 12:30 am Viestin aihe: |
|
|
Jos ihmisiä ei olisi, eläimet eivät voisi aiheuttaa ongelmia ihmisille, joten totta kai kaikki on tavallaan ihmisen vika. No joo. Kyllä minäkin allekirjoitan sen, että ihminen tämän aiheuttaa.
Mutta mielummin silti ammutaan muutama hirvi, kuin että ei päästäisi matkustamaan ympäriinsä. Tärkeysjärjestyksessä on monta asiaa korkeammalla kuin hirvet. _________________ I'll gladly take your soul. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Gizmo-* Kettu

Liittynyt: 01 Jou 2011 Viestejä: 155
|
Lähetetty: Ke Jou 07, 2011 1:33 am Viestin aihe: |
|
|
Jos on vaaraksi ihmiselle, ymmärrän kyllä sitten. Mutta jos omaisuudelle, sitä en ymmärrä. Eikös ihmishenki ole paljon arvokkaampi kuin vaikka upouusi ferrari? :----------D _________________ The moments died, I hear no screaming. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
_Dhyssy_ Kirppu
Liittynyt: 16 Maa 2012 Viestejä: 2
|
Lähetetty: Pe Maa 16, 2012 9:44 pm Viestin aihe: |
|
|
| Inzka-* kirjoitti: | Zähvä puhuu asiaa :: ) Juuri näin se on. Kun ihmiset puuttuu asiaan, luonnon
tasapaino häiriintyy ja ongelmat johtuu siitä. |
^^
oon iha samaa mieltä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|